Magyar Szentek témahét

Pedagógiai célok:
– A gyerekek ismerjék meg iskolánk névadóját
– Példaképállítás
– Hazafiságra nevelés
– Emberi értékek, erények megfogalmazása, tudatosítása, átélése
– Magyar szentek megismerése, tisztelete
– Vallásos élet jellemzői, célja
– Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése
– Együttműködési készség fejlesztése
– Élményszerű cselekvő megismerés

Célszerű azon a héten tartani,

Tovább

TOLDI 7 próba

Pedagógiai cél: Kitartás, küzdés, önmagunk határainak ismerete.
Fontos, hogy ne adjuk fel,hogyha valami nem sikerül újra és újra megpróbáljuk.
A feladatok megoldásával önbecsülésünk, önbizalmunk növekszik.
Téma: Toldi

Anyagok, eszközök: Súlyzó, stopper óra, medicinlabda,mászókötél, seprűnyél, csúzli , ásványvizes flakonok, medicinlabda

Tovább

„Az éltető víz”

A témahét célja:
Az eseménysorozat folyamán azt szeretnénk, hogy:
•a tanulók átfogó,globális ismereteket szerezzenek a víz jelentőségéről; tudják, mi a szerepe a természetben, az élet kialakulásában és fenntartásában,
•ismerjék meg a vizet, életünk fő elemét, mint anyagot,
•ismerjék meg Magyarország vízkészletét és Kecskemét ivóvízellátását,
•ismerjenek meg néhány irodalmi, zenei illetve képzőművészeti vízzel kapcsolatos alkotást,

Tovább

„AZ ÉLET VIZE”

A témahét előzményei

Egyre nagyobb hangsúlyt kap az oktatásban a témacentrikus gondolkodásmód. Ennek kiterjesztése projektmódszer alkalmazásával lehetséges témanapok, témahetek keretei között. Megvalósításukkor a kompetencia alapú oktatás megvalósítására, egyenlő hozzáférés biztosítására és új tanulás-szervezési eljárások alkalmazására nyílik lehetőség.
A Víz Világnapjához kapcsolódóan (2019. március) készítettem el Az élet vize című témahét tervezetét, melynek keretében 5 napon keresztül,

Tovább

ŐSZI ERDEI ISKOLA

Célkitűzés:

  • Közösségépítés az osztályban a nyári élmények megbeszélése, közösség építő játékok segítségével. Együttműködés, mások meghallgatása, Ellentétes vélemények közelítése a közös cél elérése érdekében.
  • környezet tantárgyból az előző évben tanultuk a vízpart növény és állatvilágát, ennek az anyagrésznek az ismétlése.
  • A negyedik osztályban a térképfajáták, tájékozódás térképpel és tájolóval. A turista jelek, a méretarány,

Tovább

Térképészeti alapismeretek

Pedagógiai cél: a gyerekek a digitális térképek előtt használt tájékozódási eszközökkel való megismertetése. Azok használatába való bevezetése.

Téma: térkép fajták, iránytű, tájoló használat. A térképeken használt jelek alapvető ismerete (térképolvasás: térképjelek, északi irány jelölése a térképen, térkép északi irányba állítása), léptékek ismerete. Útvonal tervezése a térképen (távolság, szintkülönbség, stb.).

Anyagok, eszközök:
• különböző térképek (városi,

Tovább

„Csodafriss” Vízesés a dzsungelben

Egész éven át tartó kalandjátékunk kiemelt része ez a kalandtúra a víz nyomában.
Kerettörténetünk:
Az első osztályosok egy dzsungelbe érkeztek az iskola megkezdésekor. A terem berendezése illeszkedett a kalandjátékhoz, indák, dzsungel növények és állatok hálózták be az egész termet. A cél az volt, hogy a gyerekek élethelyzetéhez válasszunk egy olyan játékos helyszínt, melyben a közösségformálást, együttműködés megtanítását kalandok,

Tovább

Mikulásváró délelőtt

Pedagógiai cél: Hagyomány ápolása, adakozás jelentősége, példamutatás
Téma: Szent Miklós püspök példájának megismerése

Anyagok, eszközök: tárgyak, kesztyű, sál, levél, papír, kötél, plüssök, texek

Tovább

Magyar-lengyel barátság

A témahét leírása:
Egy 16 fős lengyel csoport érkezik az iskolánkba a Woznikiben található lengyel testvériskolánkból. A 16 lengyel diák családoknál lesz elszállásolva. A három nap programját és célját az alábbiakban olvasható.

Pedagógiai cél:
Iskolánk testvériskolai kapcsolata az alábbi célokkal jött létre és az alábbi céloknak alárendelve működik. A továbbiakban, ennek a szellemében kerül megszervezésre és lebonyolításra az egész témahét.

Tovább

“Vízözön”

Pedagógiai cél:

A víz értékének felfedezése.
A mindennapokban a víz jelenléte
A víz tulajdonságainak megismerése.
A víz, minta a keresztség szimbólumának felfedezése.

Téma: Körül vesz minket a víz. A víz épít és pusztít. A víz ereje.

Anyagok, eszközök: Lexikon, poharak, mérőedények, szörp, kanál, terítő, ételfesték,

Tovább