Középpontban a víz

Leírás:

Minden évben március 22-e a víz világnapja, ezért is kiváló alkalom arra, hogy a gyerekek minél több oldaláról megismerjék a vizet és a benne rejlő lehetőségeket, játékokat. A víz végigkíséri egész életünket. Hogy ezt a fontos témát minél több oldalról átjárhassuk, nem csak egyetlen napot szánunk rá, hanem egy teljes héten keresztül beépítjük a lehető legtöbb tantárgyba.

Tovább

Látogatás „Lutra” otthonában

Pedagógiai cél:
• Érdeklődésfelkeltés a víz- és vízpart élővilágának megismerésére.
• A víz- és vízpart élővilágának megismerése a természetes élőhelyén.
• Az előzetes ismeretek (erdőről 2. osztályban tanultak) alkalmazása természeti környe-zetben.

Téma: A víz- és vízpart élővilágának megismerése a természetes élőhelyén

Anyagok, eszközök: távcső; szűrőből készült „merítőháló”;

Tovább

„ Mesés ez a délután…”

Pedagógiai cél:
– Mesék, mesefajták megismerése, elmélyítése
– A népköltészetről tanult ismeretek bővítése
– Erkölcsi nevelés a meséken keresztül
– „Gyógyító mesék” szerepe

Anyagok, eszközök:
Mesehősök képei 25 db ( róka, szegény fiú, okos lány, tulipán)
Lapok, ceruzák, filctollak. A 4 kiválasztott mese kinyomtatva, borítékban.
Borítékban az elvégzendő feladatok.

Tovább

ADVENTI PROJEKT

Pedagógiai cél:
• a tanulók adventi hagyományokhoz kapcsolódó tudásának mélyítése
• legyenek büszkék hagyományainkra, erősödjen bennük szűkebb és tágabb hazánk iránti azonosságtudatuk, erősödjön az összetartozás érzése
• szociális kompetenciák fejlesztése
• kreativitás és problémamegoldó gondolkodás fejlesztése
• önálló ismeretszerzés képességének fejlesztése
• hitélet erősítése
• interdiszciplináris tudás erősítése

Téma: adventi népszokások

Anyagok,

Tovább

SZÁMTALAN TÖRTÉNET

Pedagógiai cél:
• A matematika hasznosságának, az emberi kultúrában betöltött szerepének a felismertetése.
• Matematika történet iránti érdeklődés felkeltése;
• Tapasztalja meg, hogy a matematika a mindennapi élet része, a szakmák eszköze;
• A problémamegoldó gondolkodás, és a térbeli tájékozódás fejlesztése.

Téma: Mérések

Anyagok, eszközök: projektor,

Tovább

Két keréken ügyesen

Pedagógiai cél: Új ismeretszerzés, a meglévő ismeretek felelevenítése, képességfejlesztése

Téma: Kerékpár használata, alapvető közlekedési ismeretek elsajátítása, ügyességfejlesztés.

Anyagok, eszközök: Saját kerékpár (minimum 15db), bóják, 20db tornabot, deszka palló,
szalagok, 2 asztal, székek, 1 kancsó víz, műanyag poharak, kréta, magasugró állvány,
magasugró léc.

Tovább

Fenntarthatósági témahét, központban a víz.

Pedagógiai cél: szociális érzékenység, együttérzés, empátia javítása, természet-szeret mélyítése, a víz, mint játszó közeg. megszerettetése
Téma: A víz

Anyagok, eszközök: Projektor, laptop, internet, jegyzetfüzet, úszó felszerelés, úszó-deszka, szivacslabdák, fémpénzek, kémiai laboreszközök, megfigyelési szempontsor, tesztlapok.

Tovább

Jöjj el, szép karácsony!

Pedagógiai cél:
• tanulóink ismerjék meg a téli népszokásokat, jeles napokat és a hozzájuk kapcsolódó tevékenységeket, a néphagyományok ápolásának fontosságát
• Az ünnepek szerepe a családok és a közösségek életében
• A közösségi élmények adta öröm átélése
• A tanulók kommunikációs-, erkölcsi és szociális kompetenciáinak erősítése
• Ismereteik bővítése
• Az ünnepi készülődés örömeinek biztosítása,

Tovább

Áhítattal a legszebb ünnepre!

Pedagógiai cél: hitünk mélyítése, hagyományok, versek, irodalmi művek, zenék, énekek ismerete az ünnephez kapcsolódóan.

Téma: A karácsonyi ünnepkör

Anyagok, eszközök: előre begyúrt mézeskalácstészta, nyújtófa, tálak, szaggató formák, díszítéshez: tojásfehérje hab cukorral kikeverve, kartonlapok, színes ceruzák, filctollak, ollók, alaklemezek, tea, mécses, gyufa, ragasztó, tálkák, illóolajok, narancs, szegfűszeg, dió, mogyoró és almaszeletek

Tovább

Informális és nem formális tanulási lehetőségek kialakítása a Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskolában

Pedagógiai cél:
• Az egészséges táplálkozás néhány alapvető szabályának megismerése.
• A személyes higiéné fontossága. Testápolási szokások alakítása.
• A rendszeres testmozgás igényének alakítása.
• A testi és lelki egészség megőrzésének fontosságára törekedtetés.
• Egészségtudatos gondolkodás és életmód alapozása.

Téma: A testi és lelki egészség fenntartása, megőrzése

Anyagok,

Tovább