“Állati” történetek
A foglalkozással a tolerancia készséget kívánjuk fejleszteni az informális és nem formális tanulási módszerek segítségével. A foglalkozás nagy része játékosan, csoportmunkában zajlik, mely továbbfejleszti a gyermekek együttműködési készségét.
A foglalkoztatott csoport: 9-10 évesek
Ajánlott időkeret: 90 perc
önállóan informális programként, de „MESÉS” témanap,
vagy témahét részeként is beilleszthető a foglalkozás.
A foglalkozás célja:
A másság elfogadása, tolerancia készség fejlesztése
A foglalkozás tartalma:
A mese segítségével az elfogadás és együttműködés fejlesztése, átélt történet elmondásán keresztül projekt módszerrel, a drámapedagógia eszközeivel.
Megelőző tapasztalat:
A csoportban esetlegesen kialakult kirekesztettség
A kompetencia fejlesztés fókuszai:
Önismeret, szociális érzékenység, empátia
Fókusz:
Miért viszonyul egy közösség negatívan egy tagjuk fizikai másságához?
A foglalkozással a tolerancia készséget kívánjuk fejleszteni az informális és nem formális tanulási módszerek segítségével. A foglalkozás nagy része játékosan, csoportmunkában zajlik, mely továbbfejleszti a gyermekek együttműködési készségét.
Ajánlott megelőző tevékenységek: a mese megismerése
Tér- teremrendezés: Játék színtere- iskola, művészeti terem (A játékokhoz nagyobb térre van szükség, a csoportok a megbeszéléshez jó ha elvonulhatnak )
A foglalkozás során alkalmazott munkamódszerek, foglalkoztatási formák (konvenciók): Beszélgetés, csoportmunka, improvizációs munkaforma, kontextus építő, narratív-, és reflektív konvenciók alkalmazása
A foglalkozáson használt eszközök: Labda, Számkártyák, erdő hangjai CD-n, piros (pettyetlen) karton-szárnyak,
Értékelési javaslatok: Az óra végi beszélgető körben mondhatják el a gyerekek érzéseiket.