“Állati” történetek

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

A foglalkozással a tolerancia készséget kívánjuk fejleszteni az informális és nem formális tanulási módszerek  segítségével. A foglalkozás nagy része  játékosan, csoportmunkában zajlik, mely továbbfejleszti a gyermekek együttműködési készségét.

A foglalkoztatott csoport: 9-10 évesek

Ajánlott időkeret: 90 perc
önállóan informális programként, de „MESÉS” témanap,
vagy témahét részeként is beilleszthető a foglalkozás.

A foglalkozás célja:
A másság elfogadása, tolerancia készség fejlesztése

A foglalkozás tartalma:
A mese segítségével az elfogadás és együttműködés fejlesztése, átélt történet elmondásán keresztül projekt módszerrel, a drámapedagógia  eszközeivel.

Megelőző tapasztalat:
A csoportban esetlegesen kialakult kirekesztettség

A kompetencia fejlesztés fókuszai:
Önismeret, szociális érzékenység, empátia

Fókusz:
Miért viszonyul egy közösség negatívan egy tagjuk fizikai másságához?

A foglalkozással a tolerancia készséget kívánjuk fejleszteni az informális és nem formális tanulási módszerek  segítségével. A foglalkozás nagy része  játékosan, csoportmunkában zajlik, mely továbbfejleszti a gyermekek együttműködési készségét.

Ajánlott megelőző tevékenységek: a mese megismerése

Tér- teremrendezés: Játék színtere- iskola, művészeti terem (A játékokhoz nagyobb térre van szükség, a csoportok a megbeszéléshez jó ha elvonulhatnak )

A foglalkozás során alkalmazott munkamódszerek, foglalkoztatási formák (konvenciók):  Beszélgetés, csoportmunka, improvizációs munkaforma,  kontextus építő, narratív-, és reflektív konvenciók alkalmazása

A foglalkozáson használt eszközök:           Labda, Számkártyák, erdő hangjai CD-n, piros (pettyetlen) karton-szárnyak,

Értékelési javaslatok: Az óra végi beszélgető körben mondhatják el a gyerekek érzéseiket.