Földnapi, madarak, fák napi „vetélkedő”
Pedagógiai cél:
A gyerekeket csoportosan játékos formában próbáljuk érzékenyíteni a szűk és tágabb környezetük védelmére. Fő cél a megfelelő környezeti attitűd kialakítása, vagyis a környezettel harmóniában élő, környezettudatos gondolkodású ember nevelése, aki odafigyel környezetére, ehhez megfelelő tudással, beállítottsággal, motivációval bír. A környezettudatos magatartás, a környezetért felelős életvitel kialakításához nem elegendőek önmagukban a kognitív követelmények. A megszerzett tudás mellett az érzelmi viszonyulás és a környezetbarát szokásrend kialakítása is kívánatos. Az egyéni magatartás és szokások változása érdekében el kell fogadni a fenntartható élet etikáját. Az érzelmi ráhatás és a szokásformálás szinte fontosabb, mint az ismeretek megszerzése. Legtöbb szokásunk alapja a korai életkorhoz kapcsolódik, mélyen begyökerezve tudatalattinkba, irányítva későbbi cselekvéseinket, döntéseinket. A általános iskolás kor meghatározó a környezettudatos magatartás, az ökológiai szemlélet formálása szempontjából.
Téma: Madarak, fák, fenntarthatóság
Anyagok, eszközök: fényképek, (puzzle), kartonok, filctoll, rajzlap,
Előkészítés:
A kiállítás plakátjainak elkészítése a gyerekek (6 önkéntes) segítségével a fenntarthatóság témakörében, ehhez adatgyűjtés, fényképek gyűjtése.
Iskola térkép készítése, a feladatok elhelyezése, elrejtése a térképen megjelölt pontokon, fényképek készítése az iskola egyes kis részleteiről. Úti levelek elkészítése.
Tanárok, mint állomások elhelyezése 1-8.