Foglalkozástervek
Földnapi, madarak, fák napi témahét
Pedagógiai cél:
Amit ismerünk, azt tudjuk szeretni!
A gyerekeket csoportosan játékos formában próbáljuk érzékenyíteni a szűk és tágabb környezetük védelmére. Fő cél a megfelelő környezeti attitűd kialakítása, vagyis a környezettel harmóniában élő, környezettudatos gondolkodású ember nevelése, aki odafigyel környezetére, ehhez megfelelő tudással, beállítottsággal, motivációval bír. A környezettudatos magatartás, a környezetért felelős életvitel kialakításához nem elegendőek önmagukban a kognitív követelmények.
Földnapi, madarak, fák napi „vetélkedő”
Pedagógiai cél:
A gyerekeket csoportosan játékos formában próbáljuk érzékenyíteni a szűk és tágabb környezetük védelmére. Fő cél a megfelelő környezeti attitűd kialakítása, vagyis a környezettel harmóniában élő, környezettudatos gondolkodású ember nevelése, aki odafigyel környezetére, ehhez megfelelő tudással, beállítottsággal, motivációval bír. A környezettudatos magatartás, a környezetért felelős életvitel kialakításához nem elegendőek önmagukban a kognitív követelmények. A megszerzett tudás mellett az érzelmi viszonyulás és a környezetbarát szokásrend kialakítása is kívánatos.
A könyv napja
Pedagógiai cél: A könyv szeretete – Olvasóvá nevelés
Téma: A könyvek világa
Anyagok, eszközök: papír, íróeszköz, feladatlapok (totó)
Előkészítés: időpont egyeztetése az iskola könyvtárosával és a könyvkötővel. Totó összeállít(at)ása a könyvkötővel.
Irodalom tanárral megbeszélés. Eszközök beszerzése.
Hajózzunk Rumini nyomában!
Téma: Betekintés a tengerészek életébe Berg Judit: Rumini című könyve segítségével. Dráma, élmény, kaland és kézművesség
Cél: Rumini útját követve részesülünk a kalandjaiban, majd utolsó nap „személyesen” is találkozunk vele
Pedagógiai cél: Olvasóvá nevelés, természettudományi ismeretek szerzése, testedzés, kreativitás, ön-, és társismeret fejlesztése
Anyagok, eszközök: különböző minőségű és színű papírok,
A mi tölgyfánk
Pedagógiai cél: közösségfejlesztés, együttműködés, problémamegoldás, feszültségoldás, kreativitás
ismeretterjesztés, olvasás gyakorlása,
Téma: Meseszövés a tölgy körül (Az éves keretmesénk az erdőben játszódik, középpontjában a mesebeli tölgyfákkal, s azok lakóival)
Anyagok, eszközök: Arborétum térképe a megjelölt útvonallal
számkártyák a csoportalakításhoz
csomagolópapír
tölgyfalevelek kartonból
mondatkártyák, boríték
apró tárgyak ( természetben megtalálhatók,
Karácsonyi témahét
Pedagógiai cél:
A karácsonyi hangulat megteremtése. A népi hagyományok, az ünnepre való felkészülés módjának megismertetése. A letisztulás, a béke és befelé fordulás lehetőségének megteremtése. A tapasztalás, tevékenykedtetés, a kétkezi munka okozta sikerélmény elérése. Kreativitás fejlesztése. A gyermeki alkotómunka elismerésével önbizalom fejlesztése.
Fejlesztendő területek:
Személyes kompetencia:
Élményszükséglet, finommotorikai készség, igényesség,
CHRISTMAS TEA PARTY – Karácsonyváró teadélután
Pedagógiai cél: Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása. Beszédkészség, kiejtés fejlesztése. Kézügyesség fejlesztése.
Téma: A karácsony témájával kapcsolatos angol nyelvi szókincs előhívása és kibővítése.
Ismerkedés az angolszász karácsonyi szimbólumokkal.
Anyagok, eszközök: projektor, postaláda kartondobozból, feladatlapok, nyomdák, színes ceruzák, festék, ecsetek, mini agyagcserepek, pompom, műanyag szemek, zseníliadrót, olló, vízforraló, kanna, poharak,
Séta a kecskeméti gyümölcs- és zöldségpiacon
Pedagógiai cél: ismerje az őszi gyümölcsöket, terméseket, az őstermelői termékek eladásának színhelyét és saját környezetének mezőgazdaságára jellemző termékeket, ezek felhasználhatóságát, pozitív tulajdonságait, termesztésének körülményeit
Téma: Séta a városi piacon
Anyagok, eszközök: zsebpénz, kosár, színes képek gyümölcsökről, zöldségektől, piacokról, ragasztó, olló, kartonlap
Szent Imre herceg megismertetése az első osztályosokkal
Pedagógiai cél
Az iskolánkba kerülő első osztályosok megismerjék iskolánk névadóját. Példaképállítás. Híres nagyjaink tisztelete. Emberi értékek megfogalmazása, tudatosítása, átélése. Vallásos élet jellemzői, célja.
Téma
Szent Imre herceg személyének, életének megismerése.
ÚJRA EGYÜTT!- „HÍDÉPÍTÉS” A VAKÁCIÓ ÉS AZ ISKOLA KÖZÖTT
Pedagógiai cél: A nyáron történt események, tapasztalatok megosztása. Egymásra figyelés, közös szabályok felállítása. Érzékenyítés az előttünk álló tanév közösségi feladataira. A változások megfigyelése. (feladatok, évszakok és jellemzőik)
Téma: A nyár őszbe hajlik. A nyári szünidő és iskolai szabályok összevetése. A nyári élmények feldolgozása.
Eszközök: papír, rajzkészlet, internet, tábla, termések, buszjegy
Előkészületek: A szülők értesítése az első nap eszközeiről,