Társfelismerés csukott szemmel

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

Kört alkotunk. A kör közepén csukott szemmel áll az egyik játékos. A körben állók menetirányban elindulnak, majd a középen álló játékos jelzésére megállnak. A kitaláló rámutat valamelyik társára, aki odamegy hozzá, és a kitaláló kezét a saját arcára helyezi. A csukott szemű játékos feladata az arc érintése, tapintása alapján tájékozódva felismerni a társát. Ha sikerült, akkor cserével folytatódik a játék úgy, hogy a felismert játékos marad középen.

Amennyiben nem sikerült, úgy a kitaláló továbbra is középen marad, és egy másik társának felismerésével próbálkozhat.

Instrukció: „Álljunk körbe úgy, hogy kényelmesen elférjünk. Egy kitalálós játékot hoztam. Azt kell kitalálnod, hogy ki ment oda hozzád. De nem beszélhettek, nem is láthatod, ki az. Az arcáról kell felismerned úgy, hogy ő odamegy hozzád, és a kezedet ráteszi a saját arcára. Ki szeretne lenni az első kitaláló? Te? Gyere, állj középre! Hogy ne tudd, ki hol áll, mi elindulunk majd körbe, te tudod megállítani a kört egy tapssal. Akkor mindannyian megállunk, te rámutatsz valakire. A kiválasztott odamegy hozzád, ráteszi a kezedet az arcára. Ha sikerül eltalálnod, akkor új játékost küldünk a helyedre, ha nem sikerül, akkor új embert kell választanod. Most csukd be a szemed, és mi elindulunk körbe…”

Megjegyzés:

Ha úgy találjuk, hogy a véletlenszerű kiválasztás veszélyeket rejt magában a csoport belső viszonyai miatt, akkor gyakorlatvezetőként kiválaszthatjuk mi magunk azt a játékost, akit a középen állónak fel kell ismernie, hiszen nem célunk az esetleges ellenérzések erőszakos elnyomása.

Változat:

Mindenki választ magának egy párt, akit vagy kézről, vagy arcról majd csukott szemmel is fel kell ismernie. Alaposan megvizsgálja, megtapogatja a párja kezét vagy arcát. A párok egyik fele egy belső kört alakít, majd becsukja a szemét, a külső kör tagjai összekeverednek, a belső körben lévőknek meg kell találniuk a párjukat.

Forrás:

Kaposi László leírása nyomán.

KAPOSI László (szerk.) Játékkönyv. Kerekasztal Színházi Nevelési Központ, Marczibányi Téri Művelődési Központ, Bp. 2002.

Digitális változat: Játéktár www.drama.hu

http://letoltes.drama.hu/Tarolo/Jatekkonyv/ismerem.pdf