Titkos feladat
Egy önként jelentkező kimegy a teremből. A csoportnak az a feladata, hogy kitaláljon egy a térben végrehajtandó titkos feladatot az önként jelentkezőnek. (Például be kell másznia az egyik pad alá, vagy ha gyakorlottabb a csoport, például a fogasra felakasztott pulcsit ki kell fordítania és visszaakasztani a fogasra.) Ha megegyeztek a feladatban, valaki kinyitja az ajtót a társuknak és innentől kezdve nem szólalhatnak meg. Az önként jelentkezőnek az a feladata, hogy jöjjön be a terembe és próbálja kitalálni, hogy mi az a titkos feladat, amit a többiek kitaláltak a számára úgy, hogy mozog a térben és próbálkozik megcsinálni azt. A csoport egyetlen módon tud neki segíteni ebben. Hogyha úgy érzik, közeledik a feladathoz, rövid, magas, sípoló hangot adhatnak ki, ami olyan, mint egy autó tolatóradarjának a hangja: bíp-bíp-bíp… Viszont, ha távolodik a feladattól, elhallgatnak. Akkor van vége a körnek, hogyha a csoport segítségével a társuk kitalálta, és végrehajtotta a titkos feladatot. Ha a csoportnak van kedve, más is kipróbálhatja a feladat keresést.
Instrukciók: „Szeretnék kérni egy önként jelentkezőt, aki vállalkozik egy titkos feladatra… Kérlek, menj ki, amíg kitaláljuk, mi lesz a titkos feladatod. Ha megvagyunk, kinyitjuk neked az ajtót, de onnantól nem segíthetünk neked szavakkal. Viszont mi leszünk a te belső radarod, ami jelez majd neked, ha közel vagy a feladathoz! Vigyázz, nem lesz elég csak közel menni a feladat helyéhez, akkor tudod megoldani a feladatot, ha pontosan hajtod végre!”
„Ti lesztek az ő belső radarja. A radar sajnos emberi nyelven nem tud válaszolni. Az egyetlen hang, amit kiadhattok úgy hangzik, hogy: ’bíp-bíp’. Úgy tudtok neki segíteni, hogy kitalálja a feladatot, hogy minél közelebb van a feladathoz, annál erősebben és sűrűbben adjátok a jelet, viszont hogyha távolodik hagyjátok abba a jelzést!”
Megjegyzés:
Érdemes kissé belefolyni a feladat kitalálásába, hogy a csoport életkorához mérten ideális legyen a titkos feladat nehézségi szintje.
Ha a jelentkezőnek valamiért nem megy a kitalálás, érdemes megállítani kicsit a játékot és segítő kérdésekkel (Sejted, hol lehet a térben? Van-e olyan tárgy a környéken amelyikkel még nem próbálkoztál kapcsolódni? Stb…) vezetni őt a sikerélmény felé, utána visszaadni a segítségnyújtás lehetőségét az osztálynak.
Forrás: Momentán társulat