Játéktár
Hogy vagy kör
A megérkezést követően körbe ülünk és egyesével elmeséljük egymásnak, mi a legemlékezetesebb dolog, ami azóta történt velünk, amióta nem találkoztunk. Osztályközösségben a hét első napján, kiscsoportos formában alkalmazható.
A megszólalás menete többféle lehet. Körbe is mehetünk, de kicsit változatosabb, ha mindig az választja a következő megszólalót, aki éppen elmondta a saját élményét. Ehhez használhatunk labdát is, amit dobhatnak egymásnak a gyerekek,
Mindenki a barátom…
A résztvevők körbe ülnek. Egyvalaki középen áll, és kiegészíti a „Mindenki a barátom, aki…” kezdetű mondatot oly módon, hogy az rá is igaz legyen. A körben ülők közül azoknak, akire szintén igaz az állítás, fel kell pattanniuk, és más helyre kell ülniük. A kör közepén álló játékosnak az a célja, hogy leüljön valaki másnak a helyére.
Papírtorony
A játékvezető 4-6 fős kis csoportokat alkot. A csapatok azt a feladatot kapják, hogy 20 db A4-es lap felhasználásával és egy ragasztószalag segítségével építsenek minél magasabb tornyot. A játék időre megy. Az a csapat a győztes, amelyik a meghatározott időre a legmagasabb tornyot építi. Érdemes sok időt adni a játékra (legalább 20 perc játékidőt javaslok), hogy a hirtelen ötlettől vezérelt megoldások mellett legyen lehetősége minden csapatnak mélyebben elemezni az építkezés fázisait.
Szerkezetek
Körben állunk. Egy szerkezetet épít a csoport közösen. A játékvezető elmondja a szerkezet nevét, ezután a csoport tagjai egyesével mennek be a kör közepére, ahol a testükből épül a szerkezet. Aki először bemegy, annak az a feladata, hogy kitaláljon egy repetitív mozgást, vagy rövid mozgássort és egy hozzá illő hangot. Ezt a hangot kiadhatja a szájával, de magából a végzett mozdulatból is származhat a hang.
Prince of Persia
A Prince of Persia egy magas fokú csoportbizalmat igénylő csapatjáték, amelyben a résztvevők több érzékszervüket kell, hogy használják, és amely elnevezését a játék ügyességi volta és tágas pályája miatt a Prince of Persia videojáték után kapta.
A játékvezető 5-6 fős csapatokra osztja a csoportot. Minden csapatnak felkészülési idő áll a rendelkezésére, hogy megtervezzenek a többi csapatnak egy ügyességi pályát.
Gordiuszi csomó
Körben áll a csoport. Olyan szoros körben, hogy a csoporttagok válla egymáshoz ér. Mindenki becsukja a szemét, előre nyújta a kezét, és nagyon lassan elkezd nyújtózni a kör középpontja felé, majd keresni kezd mindkét kezével két szabad tenyeret; ezeket a játék végéig nem szabad elengedni. Ha mindenki talált szabad tenyeret, a csoport kinyithatja a szemét. A kézfogásokból így kialakul egy lánc: mindenki fogja valaki kezét,
Te mi leszel? – Fogó
A játékvezető kijelöl egy, vagy két fogót. A fogó célja, hogy mindenkit elkapjon. Akit elkap, annak meg kell dermedni ott, ahol elkapták és azonnal egy szobrot kell formáznia magából. Ez a szobor jelenítsen meg egy éppen valamilyen – bármilyen – munkát végző embert, egy az adott munkára nagyon jellemző pozícióban. Például buszsofőr, amint kormányoz. A menekülő csapatnak lehetősége van kiszabadítani a már elkapott társaikat.
A nagy rendrakás
Bemelegítő játék, amely észrevétlenül készíti fel a csoportot – fizikailag és mentálisan – közösségi gyakorlatok felszabadult, kreatív végzésére. „Egy nagy és nehéz zongora van a térben, amit csak együtt lehet kivinni, de ha megemeljük, kiesik két lába, azt valakinek tartani kell, ráadásul az ajtón sem fér ki, el kell forgatni…”
Ebben a játékban a játékvezető a csoporttal együtt kitakarítja a termet a hirtelen előbukkanó,
Titkos feladat
Egy önként jelentkező kimegy a teremből. A csoportnak az a feladata, hogy kitaláljon egy a térben végrehajtandó titkos feladatot az önként jelentkezőnek. (Például be kell másznia az egyik pad alá, vagy ha gyakorlottabb a csoport, például a fogasra felakasztott pulcsit ki kell fordítania és visszaakasztani a fogasra.) Ha megegyeztek a feladatban, valaki kinyitja az ajtót a társuknak és innentől kezdve nem szólalhatnak meg.
Egyszavas mese
A játékvezető kis csoportokra osztja az osztályt. Ideálisan 4-5 fős legyen egy csoport, ha az osztálylétszámot tekintve ez megoldható. A csoportoknak az a feladatuk, hogy kiválasszanak egy széles körben ismert mesét (népmesét vagy műmesét), amit az adott csoport elég jól ismer. Ezután válasszanak egyetlen jellemző szót a mese szövegéből. Jó, ha ez a szó nem túl általános, viszont ne legyen olyan,