Világmegváltó lépcső

Beszélgetős játék. Egy félkörben ülünk, amely egy lépcsőt szimbolizál. A játékot játszó csoportnak közös a célja: gondolatban végig kell járniuk a képzeletbeli lépcsőfokokat a világ legrosszabb dolgától a világ legjobb dolgáig…

Egy elképzelt skálán haladunk végig a skála egyik végpontjától a másikig, fokozatosan. A skálának annyi állomása van, ahányan alkotják a csoportot. Minden játékos, amikor sorra kerül, a skála egy állomását találja ki és osztja meg a csoporttal,

Tovább

Életút – térkép

Kérjük meg a csoporttagokat, hogy készítsenek térképet eddigi életükről. (A térkép lehet egy egyszerű grafikon-vonal, de lehet egy út vagy folyó stb.) Minden térképnek tartalmaznia kell valamilyen formában a jó helyeket (a csúcsokat, a látványos pontokat, a nyílt utakat stb.) és a rossz helyeket (betegség, kórház, nagy kudarcok, bukások, stb.), az akadályokat, a kerülőutakat, a sorompókat, valamint a jelenlegi haladás fő irányát is.

Tovább

Dülöngélős bizalomjáték

  1. A klasszikus forma a következő: szorosan egymás mellé állva kört alkotunk. Mindenki vívóállásban, enyhén rogyasztott térddel, támaszban áll, a kezek mellmagasságban. A csoport egyik tagja a kör közepén áll. Behunyt szemmel, összezárt lábakkal, merev testtel kell dőlnie valamelyik irányba. A körben állók megfogják és visszahelyezik középre (a félreértések elkerülése végett: visszahelyezik, nem lökik!), ő tovább dől másfelé. Végig kell játszani,

Tovább

Vakvezetés átadással

A csoport harmada becsukja a szemét, a kétharmadának nyitva marad a szeme. A nyitott szeműek fele keres egy csukott szeműt, akit a kezénél fogva elkezd vezetni, majd átadja egy másik nyitott szeműnek, akinek nincs párja. Ezután továbbadhatja ismét valakinek a csukott szemű társát, majd újra addig, amíg nem állítjuk meg a játékot. 3-4 perc elteltével a csoport második harmada csukja be a szemét,

Tovább

Őrangyal

Páros bizalomgyakorlat. A csukott szemű tag szabadon mozoghat, miközben az őt hangtalanul követő párja vigyáz rá olyan távolságból, hogy bármikor közbe tudjon avatkozni. Ha bármi veszélyhelyzet közelébe kerül, megfogja a vállát, és irányba állítja, hogy újra szabadon mozoghasson. 3-4 perc után a pár tagjai cserélnek.

A játék befejezésével érdemes megbeszélni, hogy ki hogyan élte meg az egyik, illetve másik szerepet.

Tovább

Vakvezetés

A páros vakjátékok (közös jellemzőjük, hogy a pár egyik tagja csukott szemmel játszik), miközben megingatnak térérzékelő biztonságunkban, felhívják a figyelmet a többi érzékszervre, hallásra, tapintásra, szaglásra, s még valamire, ami jelen esetben a legfontosabb: növelik/növelhetik a bizalom érzését a partner, a látó iránt.

A pár egyik tagja behunyt szemmel jár, míg a másik játékos mögötte haladva, a „vak” vállára helyezett kezével irányítja a közös mozgást.

Tovább

Fusson, aki…

Körben ülünk. Egy játszó középen áll, és kiegészíti a „Fusson, aki…” kezdetű mondatot egy belső tulajdonsággal úgy, hogy az saját magára is igaz legyen. A körben ülők közül mindenkinek, akire szintén igaz az állítás, fel kell állnia, és más helyre kell ülnie. Senki nem ülhet szomszédos székre. A kör közepén álló játékosnak az a célja, hogy leüljön valaki másnak a helyére.

Tovább

Egy percünk a Tiéd!

A résztvevők körben ülnek, és mindenki kap egy percet, amiben közölhet magáról, gondolatairól valamit. A résztvevők maguk dönthetik el, hogyan töltik ki a rendelkezésükre álló időt: saját szavaikkal, vagy versidézeteket, dalokat stb. felhasználva. Az időt a játékvezető méri.

Instrukció: „Üljünk körbe! Itt és most neked és nekünk fontos dolgokat kell egyetlen percbe sűrítve mindenkinek elmondani.

Tovább

A szabadulás útja

Egymástól kb. fél-fél méterre, körben áll a csoport, egy játékos a kör közepén. A körből egy vagy két irányban („kapun”) lehet kimenni. A kör közepén álló nem tudja, hogy melyik az az egy vagy két út, éppen ezt kell kitalálnia. Ha rossz felé indul, akkor a játékosok karjukkal elzárják az utat. A játék lényege: mindenki összpontosít a feladatára, a pillanatnyi szerepétől függően tekintetével –

Tovább

Kacsintós gyilkos

Mindenki becsukja a szemét. A játékvezető kézzel megérint valakit vagy valakiket, ő vagy ők lesznek a gyilkosok. Miután kinyitották a szemüket, járkálni kezdenek a térben. Mindenkire rá kell nézni. A gyilkos rákacsinthat bárkire: akire rákacsint, annak el kell számolnia magában ötig, majd ki kell állnia a játékból, ő “meghalt”. Ha valakinek gyanúja van a gyilkos kilétével kapcsolatban, akkor fölteheti a kezét,

Tovább