ARANY JÁNOS NYOMÁBAN

Pedagógiai cél: Kitartás, küzdés, önmagunk határainak ismerete.
Fontos, hogy ne adjuk fel,hogyha valami nem sikerül újra és újra megpróbáljuk.
A feladatok megoldásával önbecsülésünk, önbizalmunk növekszik.
Téma: Toldi
Korcsoport :6. osztály
Létszám (gyerekek): 30 fő
Segítők, bevont külső, belső szakemberek: 7 fő
Helyszín: Az iskola udvara,

Tovább

Ismerkedés a magyar motívumvilággal

Pedagógiai cél: A tanulók bevezetése a magyar hagyományok, népi ábrázolások világába. Saját élményen alapuló ismeretszerzés.

Téma: A gyermekek ízelítőt kapnak az igen gazdag magyar motívumvilágból, ezzel együtt a magyar nép hagyományaival és jelképrendszerével is ismerkednek

Korcsoport: 6-7 éves korosztály

Létszám: 26 fő

Anyagok,

Tovább

Leskowszky hangszer gyűjtemény látogatása

A kecskeméti Leskowszky hangszer gyűjteményben vesznek részt a gyerekek egy tárlatvezetésen, ahol megismerkednek a különböző hangszerek, működési elvével, játékos formában ki is próbálhatják azokat.(fúvósok, húros hangszerek, ritmus hangszerek, stb.)
A foglalkozás célja elsősorban a különböző hangképzési lehetőségek vizsgálata, a hangszerek működési elvének megértése, a hangszerek közös megszólaltatásának, a közös zenélésnek, az együttműködés örömének megélése.
A diákok az itt megszerzett tapasztalatok alapján,

Tovább

Hangszerkészítés az iskolában

A kézműves foglalkozás célja elsősorban a manuális készségek, a kreativitás, a térben való látásmód fejlesztése. További cél, hogy gyakorlatias módon rendeltetésének megfelelő használati tárgyat készítsenek a gyerekek, ami hangszerként meg is szólaltatható, megértsék a különböző hangképzési formákat, megéljék az alkotás örömét. A diákok az iskolai keretekben megvalósult foglalkozáson agyagból, nádból, bodzából, műanyag szívószálakból PET palackokból készítik el hangszereiket. Ezt megelőzően a gyerekek a Leskowszky hangszer gyűjteményben vesznek részt egy tárlatvezetésen,

Tovább

Bábkészítés kerámia szakkörön, illetve a bábszínház bábkészítő műhelyének meglátogatása

A kézműves foglalkozás célja elsősorban a manuális készségek, a kreativitás, a térben való látásmód fejlesztése. További cél, hogy gyakorlatias módon egy megismert történet szereplőit egyéni módon jelenítsék meg alkalmazkodva a történethez, figyelembe véve a bábu mozgathatóságának lehetőségeit. A gyerekek először a bábszínházban vesznek részt egy bemutatkozáson, ahol megismerkednek a bábkészítés rejtelmeivel, különböző korosztálynak készült bábok világával, készítésüknek változatos módjairól, a mozgatás szerkezeti elemeiről,

Tovább

PEOPLE – Emberek

Pedagógiai cél: Feladatok megoldása együtt, kooperálással és közös gondolkodással.
Beszédkészség, kiejtés, hallás utáni értés valamint kézügyesség fejlesztése project készítéssel.

Téma: Az emberleírás témával kapcsolatos angol nyelvi szókincs felelevenítése és kibővítése (külső jellemző jegyek és ruházkodás). Ismerkedés a Britanniában élő emberek származási sokszínűségével és az általuk beszélt nyelvekkel.

Korcsoport: 5.

Tovább

Játszva mérjünk és gondolkodjunk!

Pedagógiai célok:

  • Az előzetes ismeretek (mérésekről tanultak) alkalmazása gyakorlati feladatokon keresztül,
  • Együttműködési képesség fejlesztése,
  • Térbeli tájékozódás fejlesztése
  • Mérőeszközök használata gyakorlati mérésekkel, tapasztalatszerzés,
  • Közvetlen környezetünk mérhető tulajdonságai,
  • Figyelem, megértés, logikus gondolkodás fejlesztése

Téma: Játszva mérjünk és gondolkodjunk! Mérőeszközök használata a közvetlen környezetünkben,

Tovább

Magyarország története 1945-től a rendszerváltásig

Összefüggések felismerése, a történelmi tények azonosítása a mindennapi élettel, ismeretek rendszerezése,
8. évfolyam, 27-47 fő

Költségek:

Budapest Terror Háza, Belépő: fejenként 1000 Ft + a tárlatvezetés rá eső része (8000 Ft-ból), Utazás: Fejenként 350 Ft gyorsvonati pótjegy + együttes elhelyezésre 10 600 Ft elosztva
4 kísérő pedagógus

Tovább