Projekttervezési adatlapok
Unsere Stadt: Kecskemét
Pedagógiai cél: kecskeméti látványosságok neveinek megismerése idegen nyelven, lakóhelyünk megismerése, tájékozódás gyakorlása, olvasott szöveg értésének fejlesztése, együttműködés.
Téma: Kecskemét főbb nevezetességei, híres szülöttei, története.
Korcsoport: 13-14 éves gyerekek (7. b osztály)
Létszám: 11 fő
Projektor, papír feladatlapokhoz, 10 db lamináló fólia, 1 csomag csomagolópapír, 10 db boríték,
Szent Imre herceg megismertetése az 1. osztályos tanulókkal Szent Imre emléknapján
Pedagógiai cél: Az iskolánkba kerülő első osztályosok ismerjék iskolánk meg névadóját. Példaképállítás. Vallásos élet jellemzőinek bemutatása, célja. Emberi értékek megfogalmazása, tudatosítása. Katolikus liturgia megismerése.
Létszám: 25 fő
Papír, ragasztó, királyi jelmez
Gyenes István- Cs. GyenesEmese : Szent Imre, a liliomos herceg című kifestő könyv
Christmas Tea Party – Karácsonyváró teadélután
Pedagógiai cél: A karácsony témájával kapcsolatos angol nyelvi szókincs előhívása és kibővítése
Téma: Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása. Ismerkedés az angolszász karácsonyi szimbólumokkal. Kézügyesség fejlesztése.
Korcsoport: 3. osztály
Létszám: 25 fő
Anyagok, eszközök: projektor, postaláda kartondobozból, feladatlapok, nyomdák, színes ceruzák, akril festék (1900 Ft), ecsetek,
Jég Veled! Iglu építése
Magyar Szentek témahét
Pedagógiai célok:
– A gyerekek ismerjék meg iskolánk névadóját
– Példaképállítás
– Hazafiságra nevelés
– Emberi értékek, erények megfogalmazása, tudatosítása, átélése
– Magyar szentek megismerése, tisztelete
– Vallásos élet jellemzői, célja
– Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése
– Együttműködési készség fejlesztése
– Élményszerű cselekvő megismerés
Korcsoport: alsó tagozat (1-4.osztály)
Az 1-2.
„Az éltető víz”
Az eseménysorozat folyamán azt szeretnénk, hogy:
- a tanulók átfogó,globális ismereteket szerezzenek a víz jelentőségéről; tudják, mi a szerepe a természetben, az élet kialakulásában és fenntartásában,
- ismerjék meg a vizet, életünk fő elemét, mint anyagot,
- ismerjék meg Magyarország vízkészletét és Kecskemét ivóvízellátását,
- ismerjenek meg néhány irodalmi, zenei illetve képzőművészeti vízzel kapcsolatos alkotást,
„AZ ÉLET VIZE”
A témahét célja:
Az eseménysorozat folyamán azt szeretnénk, hogy:
- a tanulók átfogó,globális ismereteket szerezzenek a víz jelentőségéről; tudják, mi a szerepe a természetben, az élet kialakulásában és fenntartásában,
- ismerjék meg a vizet, életünk fő elemét, mint anyagot,
- ismerjék meg Magyarország vízkészletét és Kecskemét ivóvízellátását,
- ismerjenek meg néhány irodalmi,
„Állati” történetek
A foglalkoztatott csoport: 9-10 évesek
Ajánlott időkeret: 90 perc
önállóan informális programként, de „MESÉS” témanap,
vagy témahét részeként is beilleszthető a foglalkozás.
A foglalkozás célja: A másság elfogadása, tolerancia készség fejlesztése
A foglalkozás tartalma: A mese segítségével az elfogadás és együttműködés fejlesztése, átélt történet elmondásán keresztül projekt módszerrel,
ŐSZI ERDEI ISKOLA
Célkitűzés: a tanév első hetében:
– Közösségépítés az osztályban a nyári élmények megbeszélése, közösség építő játékok segítségével. Együttműködés, mások meghallgatása, Ellentétes vélemények közelítése a közös cél elérése érdekében.
– környezet tantárgyból az előző évben tanultuk a vízpart növény és állatvilágát, ennek az anyagrésznek az ismétlése.
– A negyedik osztályban a térképfajáták, tájékozódás térképpel és tájolóval.