Unsere Stadt: Kecskemét

Pedagógiai cél: kecskeméti látványosságok neveinek megismerése idegen nyelven, lakóhelyünk megismerése, tájékozódás gyakorlása, olvasott szöveg értésének fejlesztése, együttműködés.
Téma: Kecskemét főbb nevezetességei, híres szülöttei, története.
Korcsoport: 13-14 éves gyerekek (7. b osztály)
Létszám: 11 fő

Projektor, papír feladatlapokhoz, 10 db lamináló fólia, 1 csomag csomagolópapír, 10 db boríték,

Tovább

Szent Imre herceg megismertetése az 1. osztályos tanulókkal Szent Imre emléknapján

Pedagógiai cél: Az iskolánkba kerülő első osztályosok ismerjék iskolánk meg névadóját. Példaképállítás. Vallásos élet jellemzőinek bemutatása, célja. Emberi értékek megfogalmazása, tudatosítása. Katolikus liturgia megismerése.

Létszám: 25 fő

Papír, ragasztó, királyi jelmez
Gyenes István- Cs. GyenesEmese : Szent Imre, a liliomos herceg című kifestő könyv

Tovább

Christmas Tea Party – Karácsonyváró teadélután

Pedagógiai cél: A karácsony témájával kapcsolatos angol nyelvi szókincs előhívása és kibővítése
Téma: Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása. Ismerkedés az angolszász karácsonyi szimbólumokkal. Kézügyesség fejlesztése.
Korcsoport: 3. osztály
Létszám: 25 fő

Anyagok, eszközök: projektor, postaláda kartondobozból, feladatlapok, nyomdák, színes ceruzák, akril festék (1900 Ft), ecsetek,

Tovább

Jég Veled! Iglu építése

Pedagógiai cél: olyan tájékozott és tevékeny tanulókat nevelni, akik kreatív, problémamegoldó gondolkodással rendelkeznek, eligazodnak a természet és a környezet terén, és felelős elkötelezettséget vállalnak egyéni vagy közös tetteikben.
Téma:
belső: víz halmazállapot-változásai és megjelenési formái a környezetünkben
külső: A Föld éghajlati változásainak megértése és az évszakok változásainak megértése a gyakorlatban szakemberek bevonásának segítségével
 
Korcsoport: 5-8.

Tovább

Magyar Szentek témahét

Pedagógiai célok:
– A gyerekek ismerjék meg iskolánk névadóját
– Példaképállítás
– Hazafiságra nevelés
– Emberi értékek, erények megfogalmazása, tudatosítása, átélése
– Magyar szentek megismerése, tisztelete
– Vallásos élet jellemzői, célja
– Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése
– Együttműködési készség fejlesztése
– Élményszerű cselekvő megismerés

Korcsoport: alsó tagozat (1-4.osztály)
Az 1-2.

Tovább

„Az éltető víz”

Az eseménysorozat folyamán azt szeretnénk, hogy:

  • a tanulók átfogó,globális ismereteket szerezzenek a víz jelentőségéről; tudják, mi a szerepe a természetben, az élet kialakulásában és fenntartásában,
  • ismerjék meg a vizet, életünk fő elemét, mint anyagot,
  • ismerjék meg Magyarország vízkészletét és Kecskemét ivóvízellátását,
  • ismerjenek meg néhány irodalmi, zenei illetve képzőművészeti vízzel kapcsolatos alkotást,

Tovább

„AZ ÉLET VIZE”

A témahét célja:

Az eseménysorozat folyamán azt szeretnénk, hogy:

  • a tanulók átfogó,globális ismereteket szerezzenek a víz jelentőségéről; tudják, mi a szerepe a természetben, az élet kialakulásában és fenntartásában,
  • ismerjék meg a vizet, életünk fő elemét, mint anyagot,
  • ismerjék meg Magyarország vízkészletét és Kecskemét ivóvízellátását,
  • ismerjenek meg néhány irodalmi,

Tovább

„Állati” történetek

A foglalkoztatott csoport: 9-10 évesek
Ajánlott időkeret: 90 perc
önállóan informális programként, de „MESÉS” témanap,
vagy témahét részeként is beilleszthető a foglalkozás.

A foglalkozás célja: A másság elfogadása, tolerancia készség fejlesztése

A foglalkozás tartalma: A mese segítségével az elfogadás és együttműködés fejlesztése, átélt történet elmondásán keresztül projekt módszerrel,

Tovább

ŐSZI ERDEI ISKOLA

Célkitűzés: a tanév első hetében:
– Közösségépítés az osztályban a nyári élmények megbeszélése, közösség építő játékok segítségével. Együttműködés, mások meghallgatása, Ellentétes vélemények közelítése a közös cél elérése érdekében.
– környezet tantárgyból az előző évben tanultuk a vízpart növény és állatvilágát, ennek az anyagrésznek az ismétlése.
– A negyedik osztályban a térképfajáták, tájékozódás térképpel és tájolóval.

Tovább