EGYÜTT KÖNNYEBB…

Pedagógiai cél: A 6. osztályos tanulószobába járó gyerekek szociális kompetenciájának, kooperációs készségeinek fejlesztése. Mindezt az eredményesebb tanulás megalapozásának céljából. A gyerekek a házi feladathoz kapcsolódó tantárgyi kérdéseiket, segítség iránti szükségletüket egymásnak is feltehessék.

Téma: Csoportalakítás és közösségfejlesztés a tanulószobán
Korcsoport: 6. osztály
Létszám: 14 fő
A foglalkozás célja: Bemutatkozás,

Tovább

A víz, mint természeti erő

Téma: A víz, mint természeti erő, ezen belül a folyók munkavégzése, óceánok, tengerek, partokat alakító hatása.

Pedagógiai cél: Ismerkedés a felszín feletti vizeinkkel. Óceánokkal, tengerekkel, tavakkal, folyókkal és ezek pusztító és építő munkáival.

Korcsoport: 5-8. évfolyam
Létszám: kb. 6 x 20 fő

Tovább

Őszi zöldségek, gyümölcsök

Ismerje meg az őszi gyümölcsöket, terméseket, az őstermelői termékek eladásának színhelyét és saját környezetének mezőgazdaságára jellemző termékeket, ezek felhasználhatóságát, pozitív tulajdonságait, termesztésének körülményeit.

Korcsoport: alsó tagozat (1.osztály)
Létszám: 25 fő
Segítők: kísérő kollégák, őstermelők, árusok a piacon

Tovább

ÚJRA EGYÜTT!- „HÍDÉPÍTÉS” A VAKÁCIÓ ÉS AZ ISKOLA KÖZÖTT

Pedagógiai cél: A nyáron történt események, tapasztalatok megosztása. Egymásra figyelés, közös szabályok felállítása. Érzékenyítés az előttünk álló tanév közösségi feladataira. A változások megfigyelése. (feladatok, évszakok és jellemzőik)
Létszám: 26 fő
Korcsoport: 7 -8 évesek (2.  osztály)

Eszközök: papír, rajzkészlet, internet, tábla, termések

Tovább

A Gospel, mint zenei műfaj

Pedagógia cél: Isten dicsőítése, szeretete, tisztelete a zene nyelvén. Idegen kultúrák megjelenése a keresztény vallásos szertartások zenéjében.
Téma: A gospel, mint zenei stílus és műfaj.
Korcsoport: 6. osztály
Létszám: 30 fő

Eszközök: mécses, csörgődobok, dupla agogo, kasztanyetták

Tovább

SANTA CLAUS IS COMING TO TOWN

Pedagógiai cél:
• Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása.
• Beszédkészség, kiejtés fejlesztése.
• Kézügyesség fejlesztése.

Téma:

  • A karácsony témájával kapcsolatos angol nyelvi szókincs előhívása és kibővítése.
  • Ismerkedés az angolszász karácsonyi szimbólumokkal, hagyományokkal

Korcsoport: 4. osztály – 10 éves gyerekek
Létszám: 21 fő

Tovább

TOLDI 7 próba

Pedagógiai cél:

  • Kitartás, küzdés, önmagunk határainak ismerete.
  • Fontos, hogy ne adjuk fel,hogyha valami nem sikerül újra és újra megpróbáljuk.
  • A feladatok megoldásával önbecsülésünk, önbizalmunk növekszik

Téma: Toldi
Korcsoport: 6. osztály
Létszám (gyerekek): 30 fő
A foglalkozás időkerete: 90 perc

Anyagok,

Tovább

János vitéz előkészítő drámafoglalkozás

Pedagógiai cél

  • Érzelmi ráhangolódás a János vitéz című irodalmi műre.
  • A figyelem ráirányítása a mű mélyebb rétegeinek felismerésére.
  • Képzelőerő fejlesztése.
  • Motiváció, érdek lődés felkeltése a színdarab megtekintésére.
  • A színdarab könnyebb értelmezése.

Téma : Petőfi Sándor János vitéz című elbeszélő költeménye

Korcsoport: 5.

Tovább

„Csodafriss” Vízesés a dzsungelben (Közösségépítő kalandozások a víz nyomában)

Pedagógiai cél:
A vízkereső kalandtúra során a gyerekek olyan helyzeteket éljenek meg, melyekben tanulják az helyes érzelmi kommunikációt egymás között, önkifejezést, egymásra figyelést, segítőkészséget, konfliktuskezelést, egymás elfogadását, együttműködés alappilléreit. Komplex módon fejlesztésre kerüljön az érzelmi intelligencia.
Tanuljanak a víz, mint lételemünk fontosságáról, élettani hatásairól, környezetvédelmi aspektusairól.

Téma: A víz
Korcsoport: 1.

Tovább

The very hungry caterpillar (A telhetetlen hernyócska )mese feldolgozása, gyümölcsök,zöldségek, ételek témakör szavainak bővítése

The very hungry caterpillar (A telhetetlen hernyócska )mese feldolgozása, gyümölcsök,zöldségek, ételek témakör szavainak bővítése. Séta a piacra.
A foglalkozás továbbfejlesztése: Egy tankonyhán gyümölcsökből muffin sütemény készítése és a hernyó megalkotása a muffinokból.

Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása. Beszédkészség, kiejtés fejlesztése. Kézügyesség fejlesztése. Önállóságra nevelés (gyűjtőmunka). Csapatszellem kialakítása.

Megelőző tevékenység: gyűjtőmunka: gyümölcsök,

Tovább