Projekttervezési adatlapok
EGYÜTT KÖNNYEBB…
Pedagógiai cél: A 6. osztályos tanulószobába járó gyerekek szociális kompetenciájának, kooperációs készségeinek fejlesztése. Mindezt az eredményesebb tanulás megalapozásának céljából. A gyerekek a házi feladathoz kapcsolódó tantárgyi kérdéseiket, segítség iránti szükségletüket egymásnak is feltehessék.
Téma: Csoportalakítás és közösségfejlesztés a tanulószobán
Korcsoport: 6. osztály
Létszám: 14 fő
A foglalkozás célja: Bemutatkozás,
A víz, mint természeti erő
Téma: A víz, mint természeti erő, ezen belül a folyók munkavégzése, óceánok, tengerek, partokat alakító hatása.
Pedagógiai cél: Ismerkedés a felszín feletti vizeinkkel. Óceánokkal, tengerekkel, tavakkal, folyókkal és ezek pusztító és építő munkáival.
Korcsoport: 5-8. évfolyam
Létszám: kb. 6 x 20 fő
Őszi zöldségek, gyümölcsök
Ismerje meg az őszi gyümölcsöket, terméseket, az őstermelői termékek eladásának színhelyét és saját környezetének mezőgazdaságára jellemző termékeket, ezek felhasználhatóságát, pozitív tulajdonságait, termesztésének körülményeit.
Korcsoport: alsó tagozat (1.osztály)
Létszám: 25 fő
Segítők: kísérő kollégák, őstermelők, árusok a piacon
ÚJRA EGYÜTT!- „HÍDÉPÍTÉS” A VAKÁCIÓ ÉS AZ ISKOLA KÖZÖTT
Pedagógiai cél: A nyáron történt események, tapasztalatok megosztása. Egymásra figyelés, közös szabályok felállítása. Érzékenyítés az előttünk álló tanév közösségi feladataira. A változások megfigyelése. (feladatok, évszakok és jellemzőik)
Létszám: 26 fő
Korcsoport: 7 -8 évesek (2. osztály)
Eszközök: papír, rajzkészlet, internet, tábla, termések
A Gospel, mint zenei műfaj
Pedagógia cél: Isten dicsőítése, szeretete, tisztelete a zene nyelvén. Idegen kultúrák megjelenése a keresztény vallásos szertartások zenéjében.
Téma: A gospel, mint zenei stílus és műfaj.
Korcsoport: 6. osztály
Létszám: 30 fő
Eszközök: mécses, csörgődobok, dupla agogo, kasztanyetták
SANTA CLAUS IS COMING TO TOWN
Pedagógiai cél:
• Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása.
• Beszédkészség, kiejtés fejlesztése.
• Kézügyesség fejlesztése.
Téma:
- A karácsony témájával kapcsolatos angol nyelvi szókincs előhívása és kibővítése.
- Ismerkedés az angolszász karácsonyi szimbólumokkal, hagyományokkal
Korcsoport: 4. osztály – 10 éves gyerekek
Létszám: 21 fő
TOLDI 7 próba
Pedagógiai cél:
- Kitartás, küzdés, önmagunk határainak ismerete.
- Fontos, hogy ne adjuk fel,hogyha valami nem sikerül újra és újra megpróbáljuk.
- A feladatok megoldásával önbecsülésünk, önbizalmunk növekszik
Téma: Toldi
Korcsoport: 6. osztály
Létszám (gyerekek): 30 fő
A foglalkozás időkerete: 90 perc
Anyagok,
János vitéz előkészítő drámafoglalkozás
Pedagógiai cél
- Érzelmi ráhangolódás a János vitéz című irodalmi műre.
- A figyelem ráirányítása a mű mélyebb rétegeinek felismerésére.
- Képzelőerő fejlesztése.
- Motiváció, érdek lődés felkeltése a színdarab megtekintésére.
- A színdarab könnyebb értelmezése.
Téma : Petőfi Sándor János vitéz című elbeszélő költeménye
Korcsoport: 5.
„Csodafriss” Vízesés a dzsungelben (Közösségépítő kalandozások a víz nyomában)
Pedagógiai cél:
A vízkereső kalandtúra során a gyerekek olyan helyzeteket éljenek meg, melyekben tanulják az helyes érzelmi kommunikációt egymás között, önkifejezést, egymásra figyelést, segítőkészséget, konfliktuskezelést, egymás elfogadását, együttműködés alappilléreit. Komplex módon fejlesztésre kerüljön az érzelmi intelligencia.
Tanuljanak a víz, mint lételemünk fontosságáról, élettani hatásairól, környezetvédelmi aspektusairól.
Téma: A víz
Korcsoport: 1.
The very hungry caterpillar (A telhetetlen hernyócska )mese feldolgozása, gyümölcsök,zöldségek, ételek témakör szavainak bővítése
The very hungry caterpillar (A telhetetlen hernyócska )mese feldolgozása, gyümölcsök,zöldségek, ételek témakör szavainak bővítése. Séta a piacra.
A foglalkozás továbbfejlesztése: Egy tankonyhán gyümölcsökből muffin sütemény készítése és a hernyó megalkotása a muffinokból.
Együttműködéssel, közös gondolkodással feladatok megoldása. Beszédkészség, kiejtés fejlesztése. Kézügyesség fejlesztése. Önállóságra nevelés (gyűjtőmunka). Csapatszellem kialakítása.
Megelőző tevékenység: gyűjtőmunka: gyümölcsök,