MelodEnglish

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

• Megjegyzés: Az alábbi pontok, az intézményen belüli és intézményen kívüli tervezetre együttesen vonatkoznak.
• Pedagógiai cél: A zene világával kapcsolatos szavak, kifejezések, gyakran feltett kérdések, tanult dalszövegek felidézése, ismétlése, megerősítése, valamint új eddig nem tanult kifejezések átadása.
• Téma: Zenei stílusok, hangszerek
• Korcsoport: 5. évfolyam
• Létszám: 21 fő
• Segítők, bevont külső, belső szakemberek:
Szilágyi Áron, zenész, dorombjátékos, valamint a Kecskeméti Leskowsky Hangszergyűjtemény vezetője, végzettsége: angoltanár
• Helyszín: Szent Imre Katolikus Általános Iskola, Leskowsky Hangszergyűjtemény
• A foglalkozás időkerete: 180 perc
• Anyagok, eszközök: projektor, papírok, filcek, ragasztó…
• Előkészítés: különböző zenei stílusokhoz rendelt videók összegyűjtése, időpont egyeztetés a hangszergyűjteménnyel, eddig tanult dalszövegek nyomtatása piciben, a kérdések előre kinyomtatása

 

Megvalósítás második 2×45 perc (intézményen kívül)
Előkészületek:
➢ Időpontfoglalás, belépődíjak beszedése a diákoktól, ha az iskola nem támogatja, Az odajutás és a visszajutás részleteinek megtervezése. A séta miatt a foglalkozás 2×45 percet vesz igénybe.
Ráhangolódás:
➢ A diákok az előző 2×45 perc alatt megismerkedtek, a különböző hangszerek és zenei stílusok neveivel valamint sok zenével kapcsolatos kérdéssel ismerkedtünk és válaszoltunk rájuk. Így az előzetes felkészülés kapcsán a diákok magabiztosabban mernek megnyilatkozni angolul a tárlatvezetés során.
➢ A Leskowsky Hangszergyűjteménybe látogatunk, ahol angol vezetést kapnak a gyerekek egy zenésztől. Szilágyi Áron bemutatkozik, elhelyezkedés a múzeumban elhelyezett párnákon. A vezetés interaktív. A tárlatvezető angolul kérdez és a gyerekek angolul válaszolnak.

Fő tevékenység:

➢ A hangszerek bemutatása angolul. A hangszereket ki lehet próbálni. Közös zenélés majd relaxáció élő hangszeres muzsikára.
➢ Az előadás után a diákok egy angolul írt totóval ellenőrizhetik le tudásukat. A helyszínen maradva, vagy ha jó idő van, akkor kint a parkban, csoportmunkában tölthetik ki a totót.

Zárás, visszajelzés, értékelés a gyerekekkel
➢ Az ott kinyomtatott fényképeket felragasztjuk a magunkkal vitt projectmunkára.
➢ A gyerekek a komfortzónájukon kívül, sokkal bátortalanabbul kezdenek egy idegen nyelven kommunikálni. Ha rendszeresen kerülnek hasonló szituációba, az segíthet nekik feloldani a bennük fölöslegesen működő szorongásokat. A múzeumban egy lelkes, motiváló valamint elfogadó és jó hangulatú környezetbe érkeznek, mely optimális légkör ahhoz a megtapasztaláshoz, hogy az idegen nyelv használata, nem jár veszélyekkel, még akkor sem, ha időnként helytelenül használjuk.

Értékelés: A hangszergyűjtemény vezetőjével. Valamint a totó közös értékelése.
Utómunka: A projectmunka elhelyezése, az iskola angolos faliújságján.

 

Questionnarie
1. How do you call the traditional Hungarian musical instrument which was hanging from the ceiling?
a, Cimbalom
b, Citera
c, Violin

2. What kind of animal was the bagpipe made of?
a, Dog
b, Cow
c, Goat

3. What kind of things make the echo of the room?
a, The ceiling
b, The musical instruments
c, A CD

4. What kind of piano can you find in the musical instrument museum?
a, A hippo piano
b, A giraffe piano
c, A bird piano

5. Which is the biggest musical instrument you could see?
a, Didgeridoo
b, Rain maker
c, Kajon

6. What musical insturment does Áron bácsi like the best?
a, Accordion
b, Hangpan

c, Jew’s harp

7. What kind of musical instrument is the hangpan?
a, A wind instrument
b, A percussion instrument
c, A string instrument

8. Do you remember the stairs of the institute? What kind of musical instrument was it alike?
a, Guitar
b, Piano
c, Jew’s harp

9. What was your favourite musical instrument?
…………………………………………………………………………