Tavaszi témahét

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

Pedagógiai cél:
A kirándulások szervezése a szabadidő hasznos eltöltésén, az egészséges életre nevelésen kívül az oktató-nevelő munka egyik legfontosabb terepe. Megtaníthatjuk a gyerekeket a természetben való eligazodásra, viselkedésre. Célunk lehet a kirándulási hely növényeinek, állatainak, az ott látható természeti szépségeknek a megismertetése, a természetvédelem fontosságának tudatosítása. A kötetlenebb együttlét hozzásegít az együttműködés, tolerancia, a váratlan helyzetek kezelési képességének fejlesztéséhez, a tanulók alaposabb megismeréséhez. Az iskolán kívüli programok következményeként kialakulnak személyes, közvetlen kapcsolatok tanár és diák között, amelyek a későbbi iskolai együttműködést segítik.

 

Fejlesztendő területek:
Személyes kompetencia:
Élményszükséglet, öntevékenységi vágy, kíváncsiság, önmegismerés – önismeret, befogadási készség, beleélési képesség, igényesség (rend, tisztaság…), természeti jelenségek művészi kifejezésének képessége, finommotorikai készség, önmotiváció, tájékozódás (túra), önellátás (tisztálkodás, rendrakás)
Kognitív kompetencia:
Környezettudatosság, megfigyelő-, összefüggés kereső-, összefüggés kezelő-, tudásszerző-, rendszerező, gondolkodási képesség; anyanyelvi beszéd, kommunikációs képesség, lényegkiemelő képesség, ok-okozati képesség, tanulási képesség. Memóriafejlesztés (szöveg, dallam, mozgás), reprodukáló képesség.
Szociális kompetencia:
Együttműködés, kooperatív készség, felelősségvállalás, empátia, véleményalkotás, véleménynyilvánítás, kommunikatív képesség, tolerancia, kommunikáció ismeretlenekkel.