Csináld úgy!

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

A kitaláló kimegy a teremből pár percre. Addig a többiek megegyeznek közösen egy érzésben vagy hangulatban, amit ki fognak fejezni a játék során. Például, a szomorúságot választják. Ekkor behívják a kitalálót, aki különböző valós vagy elképzelt feladatokat ad a résztvevőknek, amit úgy kell végrehajtani, hogy közben kifejezzék a megbeszélt érzést vagy hangulatot. A kitaláló felszólíthat egy játékost, vagy egyszerre többet játékba hívhat. Az adott érzést csak addig mutatjuk ki, amíg tart a feladat. Ha a kitalálónak nincs ötlete, a foglalkozásvezető segíthet meghatározni a feladatot. A kitaláló, miután megnézett legalább három bemutatót, kitalálhatja, hogy milyen érzésről van szó, vagy további feladatokat adhat, hogy megbizonyosodjon.

Instrukciók: „Most érzéseket, hangulatokat fogunk megjeleníteni. Ki vállalná, hogy kimegy egy pár percre, majd, amikor visszajön, kitalálja, hogy milyen érzést fejezünk ki?”

„Válasszunk egy érzést! Amikor visszajön a társatok, különböző feladatokat ad majd, amit ezt az érzést kifejezve kell végrehajtani úgy, hogy kitalálja, milyen érzésre gondoltunk.”

„Most választhatsz valakit, aki végrehajt egy cselekvést, miközben kifejezi ezt az érzést. Ha elsőre kitalálod, kérlek, ne áruld el rögtön, legalább három megoldást nézz meg, hogy legyen lehetőségünk játszani, és hogy megfigyelhesd, milyen különbségek vannak!”

Ötletek, javaslatok a feladatokhoz:

  • Sétáld körbe a termet úgy!
  • Fogj kezet az egyik társaddal úgy!
  • Énekelj egy dalt úgy!
  • Táncolj úgy!
  • Mutatkozz be úgy!
  • Pakolj be egy képzeletbeli bőröndbe úgy!
  • Rakj rendet képzeletbeli tárgyakkal úgy!
  • Szedj virágot és add át valakinek úgy!
  • Simogass egy képzeletbeli cicát úgy!
  • Hívd el az egyik társadat bicajozni úgy!
  • Kösd ki majd be a cipőfűződet úgy!

Megjegyzés:

Akár két kitalálóval is játszhatjuk, ez esetben felváltva adhatják a feladatokat. Előfordul, hogy a kitaláló már az első körben rájön a megfejtésre. Ilyenkor kérjük meg, hogy még ne árulja el, legalább három megvalósítást nézzen meg, hogy legyen elég lehetőség játszani is. Első alkalommal érdemes a játékvezetőnek lenni a kitalálónak, hogy megmutathassa, milyen feladatokat lehet adni, és később is előfordulhat, hogy ötleteket kell adnunk a kitalálónak.

Forrás: Körömi Gábor élőszóbeli közlése nyomán