Labirintus

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

4×5 db papírlapot helyezünk el a térben szabályos sorokban, ezek lesznek a lehetséges lépési mezők. Szerencsés, ha le is ragasztjuk őket a földre. A játékvezető előzetesen megtervez és lejegyez magának egy útvonalat, amit, ha kitalálnak a résztvevők, átkelhetnek a labirintuson. Egyszerre mindig csak egy játékos próbálkozhat, de ha rossz mezőre lép, akkor „visszacsúszik” a kiindulási pontra, és a következő játékos jön, aki az előző tapasztalatait felhasználva tovább keresheti az útvonalat. Ha a csapatnak sikerült megfejteni a helyes utat, mindenkinek át kell haladnia rajta a pályán.

Ha van rá időnk és kedvünk történetbe is helyezhetjük ezt a játékot, melyben mindannyian egy expedíció tagjai vagyunk. Köthetjük ezt is a tananyaghoz, lehet, hogy egy történelmi helyszínt fedezünk éppen fel, vagy egy földrajzi tájegységet. Jó átmenetként szolgálhat ez a játék az új tananyag bevezetése előtt és elegendő lehet hozzá, ha csak a tanári asztalt toljuk arrébb. Ha több időnk is van a Hajóforgatás c. játékot is hozzá kapcsolhatjuk ehhez a kerettörténethez.

Megjegyzés:

Ahogy minden együttműködést serkentő játéknál, itt se az egyéni sikereket emeljük ki, hanem a feladat megfogalmazásában is hangsúlyozzuk, hogy ebben egy csapatként dolgoznak a közös sikerért. Például: „Peti, már majdnem megoldottad egyedül!” helyett: „Peti ügyességének köszönhetően most nagyon sokat haladt a csapat!”

Forrás:

Közismert gyakorlat, Pl. Kontraszt Műhely, Élményakadémia Egyesület