„AZ ÉLET VIZE”

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

A témahét célja:

Az eseménysorozat folyamán azt szeretnénk, hogy:

  • a tanulók átfogó,globális ismereteket szerezzenek a víz jelentőségéről; tudják, mi a szerepe a természetben, az élet kialakulásában és fenntartásában,
  • ismerjék meg a vizet, életünk fő elemét, mint anyagot,
  • ismerjék meg Magyarország vízkészletét és Kecskemét ivóvízellátását,
  • ismerjenek meg néhány irodalmi, zenei illetve képzőművészeti vízzel kapcsolatos alkotást, mint a víz szépségének, erejének kifejezőit,
  • a tanulóinkban tudatosítsuk, környezetvédelmi szempontból mennyire fontos szerepe van a víznek.

A megismerés fő forrása: a gyermek tapasztalata, érdeklődése. A tervezett foglalkozások sokasága nem csak az ismeretek átadásáról szól, hanem aktivizálja és rendszerezi a tanulók meglévő ismereteit, kreatív gondolkodásra késztet, az élményszerű és a játék közben szerzett tudás elveit alkalmazza. 

Kompetenciafejlesztés fókuszai:
Személyes kompetencia:
Élményszükséglet, öntevékenységi vágy, kíváncsiság, igényesség, természeti jelenségek művészi kifejezésének képessége, finom motorika.
Kognitív kompetencia:
Holisztikus szemlélet, környezettudatosság, megfigyelő-, összefüggés kereső-, összefüggés kezelő-, tudásszerző-, rendszerező, gondolkodási képesség; anyanyelvi beszéd, kommunikációs képesség, lényegkiemelő képesség, ok-okozati képesség, tanulási képesség.
Szociális kompetencia:
Együttműködés, kooperatív készség, felelősségvállalás, empátia, véleményalkotás, véleménynyilvánítás, kommunikatív képesség, tolerancia.

Munkaformák:
– kooperatív csoportmunka
– differenciáló csoportmunka
– páros munka
– frontális munka
– egyéni munka