„Csodafriss” Vízesés a dzsungelben

Információk
Letölthető tartalom:
Leírás

Egész éven át tartó kalandjátékunk kiemelt része ez a kalandtúra a víz nyomában.
Kerettörténetünk:
Az első osztályosok egy dzsungelbe érkeztek az iskola megkezdésekor. A terem berendezése illeszkedett a kalandjátékhoz, indák, dzsungel növények és állatok hálózták be az egész termet. A cél az volt, hogy a gyerekek élethelyzetéhez válasszunk egy olyan játékos helyszínt, melyben a közösségformálást, együttműködés megtanítását kalandok, kihívások, rejtélyek segítségével játékosan tehetjük meg az év folyamán. A dzsungel, mint helyszín jól szimbolizálta azt az állapotot, ahogyan az új elsősöknek fel kell találniuk magukat egy teljesen új ismeretlen világban.
A dzsungelben a gyerekek már találkoztak a bölcsesség fájával, és jó cselekedeteikkel kiszabadították a bajba jutott majmocskát. Elindultak egy közös együttműködés felé, mert képesek voltak összefogni mindannyian, ezt bizonyította a 19 közös dzsungelmosolygós, mely utat mutatott nekik az útjukon, merre haladjanak tovább.

Pedagógiai cél:
A vízkereső kalandtúra során a gyerekek olyan helyzeteket éljenek meg, melyekben tanulják az helyes érzelmi kommunikációt egymás között, önkifejezést, egymásrafigyelést, segítőkészséget, konfliktuskezelést, egymás elfogadását, együttműködés alappilléreit. Komplex módon fejlesztésre kerüljön az érzelmi intelligencia.
Tanuljanak a víz, mint lételemünk fontosságáról, élettani hatásairól, környezetvédelmi aspektusairól.
Téma: A víz

Anyagok, eszközök: hátizsák (kellékek), nudli, kötelek, texek, rajzlap, rajzdoboz, kristályok, krepppapír,