Elhoztam Nektek…

Leírása:

Előzetesen megkérjük a csoport tagjait, hogy a következő alkalommal hozzanak magukkal egy olyan művészeti alkotást, amit nagyon közel éreznek magukhoz, vagy valamiért ebben az időszakban nagyon fontos a számukra, és úgy érzik, hogy valamit el tudnak mondani magukról általa. A művészeti alkotás lehet bármi, vers, ének, zene, kép, festmény, filmrészlet, regényrészlet stb., ami 5-15 percben bemutatható.

Tovább

Installáció egy csoporttársról

Minden résztvevő nevét felírjuk egy-egy cetlire, majd mindenki húz egyet. Ha valaki saját magát húzta, akkor visszadobja és újat húz.

A résztvevőknek installációt kell készíteniük arról a személyről, akit húztak. Ehhez kereshetnek egy megfelelő helyet, ahol felállítják a kompozíciót, és bármilyen rendelkezésükre álló tárgyat használhatnak. Az összeállítás szempontjait ők maguk határozzák meg aszerint, hogy nekik milyen benyomásaik vannak társaikról,

Tovább

Személyes tárgyaim

A gyerekeket előre megkérjük, hogy a következő alkalomra hozzanak magukkal 10-15 személyes tárgyat otthonról, amiről úgy érzik, hogy valamiért fontos a számukra, vagy jellemzi őket. 

Kérjük meg a gyerekeket, hogy NE mutassák meg egymásnak a hozott tárgyakat!

Ha tíznél többen vannak, osszuk be úgy, hogy egy alkalommal legfeljebb 7-8 gyerek kerüljön sorra!

A teret besötétítjük,

Tovább

A játszma szabálya

Valaki kimegy a teremből, akinek visszatérve az lesz a feladata, hogy kérdéseket tegyen fel a bent maradóknak, és kitalálja, hogy milyen szabályrendszer szerint válaszolnak. A kérdések bármire vonatkozhatnak, lehetnek aktuális dolgok, vagy vonatkozhatnak a megkérdezett személy szokásaira is. A válaszokban nem kell feltétlenül igazat mondani, egyetlen feltétel van: meg kell felelnie a közösen megalkotott szabálynak. Mialatt a kérdező kint van,

Tovább

Rajz – leírás

Leírása:

A gyakorlatot attól függően, hogy milyen célt szeretnénk elérni vele, illetve mennyi időnk van, különböző variációkban is játszhatjuk.

  1. Az első verzióban párokban játsszunk. A pár egyik fele egy rajzot kap, amelyet úgy kell elmagyaráznia a párjának, hogy azt ő minél pontosabban le tudja rajzolni, de az ábra leírása közben nem nevezheti meg,

Tovább

Az én székem

Körben ülve kezdjük a játékot, választunk egy fogót, aki beáll a kör közepére, az ő széke így szabadon marad. Erre akar leülni a kör közepén álló játszó. Úgy akadályozhatjuk meg, hogy az üres helytől jobbra ülő résztvevő (1.) azt mondja: „Ez az én székem!”, majd átül az üres székre, így most már az ő helye üresedik meg, és a tőle jobbra lévő játékos (2.) mondja,

Tovább

Minta játék 5

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum nec faucibus magna. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aliquam semper maximus magna quis mattis. Nulla facilisi. Proin condimentum leo at nisi faucibus, et varius mi commodo. Etiam tempor arcu eget arcu luctus sollicitudin. Fusce vitae aliquam ex,

Tovább

Relaxációs gyakorlatok

A résztvevők lefekszenek a hátukra, vagy leülnek kényelmesen. Ülő helyzetben megfelelő támaszra van szükség a hát és a fej számára. A gyakorlatvezető által irányított relaxáció közben a résztvevők figyelik saját testérzeteiket. Akár zene is szólhat, de a hangsúly a belső testérzeten van.

Akit a gyakorlatvezető megérint, elmondja, mit érez a testében. Segíthet a megfogalmazásban a kötött mondatkezdés:
„Úgy érzem magam,

Tovább

Minta játék 3

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum nec faucibus magna. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aliquam semper maximus magna quis mattis. Nulla facilisi. Proin condimentum leo at nisi faucibus, et varius mi commodo. Etiam tempor arcu eget arcu luctus sollicitudin. Fusce vitae aliquam ex,

Tovább